Obchodné a reklamačné podmienky
Základné informácie
Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvy uzatvorené na
diaľku v e-shope www.bjutik.sk medzi predávajúcim a kupujúcim podľa zákona č.
102/2014 z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku.
Predávajúcim je: GATT s.r.o., Horné Saliby 511, Horné Saliby
925 03. IČO 52 162 231, DIČ 2120918580, IČ DPH SK2120918580. Tel. 0948 005 733, e-mail:
bjutikshop@gmail.com. Zapísaný v obchodnom registri Okresného súdu Trnava,
oddiel sro, vložka č. 43655/T.
Kupujúcim je spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá pri
uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania. nákup uskutočnený
podnikateľským subjektom sa riadi podľa obchodného zákonníka č. 513/1991 zb.
Orgánom dozoru pre ochranu spotrebiteľa je inšpektorát SOI
pre bratislavský kraj, Prievozská 32, p.o. box 5,820 07 Bratislava 27.
Objednávka a uzavretie zmluvy
Odoslanie vyplnenej objednávky kupujúcim sa považuje za
návrh na uzavretie zmluvy podľa občianskeho zákonníka, na základe ponuky
predávajúceho v e-shope. K uzavretiu zmluvy dochádza potvrdením objednávky zo
strany predávajúceho.
Ceny tovaru
Všetky ceny produktov v e-shope sú konečné, vrátane všetkých
daní. Predávajúci je platiteľom DPH. Cena produktu nezahŕňa náklady na
doručenie. Tie sú uvedené aj v nákupnom košíku ešte pred dokončením objednávky,
kde kupujúci vidí aj celkovú cenu objednávky vrátane nákladov na dodanie
tovaru.
Možnosti dopravy - poštovné
Platí vždy podľa aktualizovanej ponuky v nákupnom košíku.
Platba za tovar
Predávajúci akceptuje platbu za objednaný tovar
nasledujúcimi spôsobmi: platba vopred bankovým prevodom, na číslo účtu
SK32 0900 0000 0051 5436 7094 SLSP a.s.,
SWIFT: GIBASKBX. Platba pri prevzatí - dobierka (príplatok 0,50€
k poštovnému pri zasielaní slovenskou poštou a ako aj pri preprave
kuriérom Slovenskej pošty v rámci SR)predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných
požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného
osobitne pre jedného spotrebiteľa, predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale,
ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických
dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený. Súčasťou objednávky v e-shope je povinnosť kupujúceho
zaplatiť cenu predávajúcemu za objednaný tovar.
Dodanie tovaru
Ak nie je dodacia lehota uvedená pri produkte, platí, že
predávajúci dodá kupujúcemu tovar najneskôr do 30 dní. Zvyčajná dodacia doba sa
pohybuje v rozmedzí 1-3 pracovné dni. V prípade platby vopred, predávajúci
odosiela tovar až po pripísaní platby na účet predávajúceho.
Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď
kupujúci alebo ním určená tretia osoba (s výnimkou dopravcu) prevezme všetky
časti objednaného tovaru, alebo ak sa a) tovary objednané kupujúcim v jednej
objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako
posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov,
okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) tovar dodáva
opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
Reklamačný poriadok
Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí
kupujúcim. pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú
bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o
použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci
v záručnej dobe (záruka).
Záručná doba na nový tovar je 24 mesiacov, ktorá plynie od
prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba na zhotovenie veci na zákazku je 24
mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom
vyznačená lehota na použitie, záručná doba neskončí pred uplynutím tejto
lehoty.
Záručný list sa vystavuje na žiadosť kupujúceho. Na
uplatnenie reklamácie postačuje doklad o kúpe.
Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo,
aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez
zbytočného odkladu odstrániť.
Kupujúci by však nemal ďalej používať vec, na ktorej zistil
vadu. Ak ide o chyby, ktoré sa vyskytnú po kúpe, treba ich vytknúť bez zbytočného
odkladu od zistenia chyby, najneskôr do uplynutia záručnej doby. Po uplynutí
záručnej doby právo na reklamáciu zanikne.
Opotrebovanie charakteristické pre daný materiál alebo
použitie sa nepovažuje za vadu (napríklad opotrebovanie tovaru nosením a praním,
ktorým sa prirodzene mení vzhľad výrobku).
Nejde o vadu, pokiaľ z povahy predanej veci vyplýva, že jej životnosť je
kratšia než záručná doba a keď pri obvyklom užívaní takej veci dôjde k jej
celkovému opotrebovaniu ešte pred uplynutím záručnej doby.
Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu
veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým
predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo
závažnosť vady. predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť poškodenú vec za nepoškodenú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu,
ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako
vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak
však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší
počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci
právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho,
na adrese sídla. Ak je však v záručnom liste uvedený záručný servis, ktorý je v
mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci
právo na opravu v záručnom servise. Záručný servis je povinný opravu vykonať v
lehote najneskôr do 30 dní.
Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od
prevzatia novej veci. to isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola
poskytnutá záruka.
Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného
konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny
výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie
plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Pri uplatnení reklamácie predávajúci určí spôsob vybavenia
reklamácie ihneď alebo v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo
dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje
zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo
dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia
vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr;
vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od
zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
Ak kupujúci uplatnil reklamáciu výrobku počas prvých 12
mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na
základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nebude
od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace
s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného
posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa
vybavenia reklamácie. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch
od kúpy a predávajúci ju zamietol, predávajúci v doklade o vybavení reklamácie
uvedie, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok
zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj
všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez
ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže
zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas
vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný
kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady
vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne
vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať
kupujúcemu potvrdenie. ak je reklamácia uplatnená e-mailom, predávajúci je
povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je
možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení
reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie
reklamácie iným spôsobom.
Vrátenie tovaru - odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu
do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. toto právo môže využiť len spotrebiteľ.
Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď
kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky
časti objednaného tovaru, alebo ak sa a) tovary objednané kupujúcim v jednej
objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako
posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov,
okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) tovar dodáva
opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
Tovar musí kupujúci vrátiť nepoužitý, nepoškodený, v prípade oblečnia a obuvi nenosený, v pôvodnom obale a s vysačkami.
Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je
dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie zmluvy v písomnej
podobe alebo na inom trvalom nosiči (e-mailom na bjutikshop@gmail.com).
Právo na odstúpenie od zmluvy je možné uplatniť odoslaním
oznámenia o odstúpení od zmluvy aj v posledný deň 14-dňovej lehoty.
Po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy predávajúci
vráti najneskôr do 14 dní kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na
základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, okrem nákladov na dopravu, dodanie a
poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci vráti platbu rovnakým
spôsobom, ako kupujúci použil pri svojej platbe. Kupujúci sa môže s
predávajúcim dohodnúť aj na inom spôsobe vrátenia platby.
Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné
náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je
najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi
sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a
nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
Pri odstúpení od zmluvy predávajúci nie je povinný vrátiť
kupujúcemu platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci
nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si
tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia
od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe
poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. táto lehota sa považuje za
zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci dopravné náklady na dodanie tovaru a náklady spojené s vrátením tovaru.
Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo
v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania
potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Kupujúci má po doručení tovaru možnosť odskúšať jeho
funkčnosť, nemôže však tovar používať, ak odstupuje od zmluvy. Na účely
zistenia povahy, charakteristík a funkčnosti tovaru by mal spotrebiteľ s
tovarom manipulovať a skontrolovať ho len takým spôsobom, akým by mu to bolo umožnené
v "kamennom" obchode. Od kupujúceho sa vyžaduje, aby počas lehoty na odstúpenie
od zmluvy s tovarom manipuloval a kontroloval ho s náležitou starostlivosťou. Napríklad
zakúpené oblečenie by mal kupujúci len vyskúšať, ale nemal by ho nosiť, a tovar
by mal vrátiť s pôvodnými visačkami či inými ochrannými alebo identifikačnými
prostriedkami, v prípade tovaru baleného v pôvodnom obale, resp. krabici, vrátiť ho v nepoškodenom pôvodnom obale.
Alternatívne riešenie sporov
Nakupujúci - spotrebiteľ - má právo obrátiť sa na
predávajúceho so žiadosťou o nápravu (napríklad e-mailom na
bjutikshop@gmail.com), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci
vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské
práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie
do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej
len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 z.z. ARS subjektami sú orgány a
oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 z.z. zoznam subjektov ARS je
možné nájsť na stránke ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk môže
spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 zákona 391/2015 z.z.Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy
alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index-cfm alternatívne riešenie sporov
môže využiť len spotrebiteľ - fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení
spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti,
zamestnania alebo povolania. alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu
medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy
alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa
týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. alternatívne riešenie sporov sa netýka
sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od
spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu
maximálne do výšky 5 EUR s DPH.